Thursday, March 17, 2011

Barat dan Ketakutan Mereka

Salam.. 
Aku pernah kah cerita pasal pengalamanku berdebat dengan seorang wanita Barat mengenai Islam. Kalau kamu ndak pernah dengar, proceed. 
Suatu hari, aku tanpa sengaja tembus ke sebuah 'Page' di laman so-sial Facebook yang bertajuk 'Women Of the World Against Sharia Law'. Setelah menge'Like', aku baca beberapa pos yang dilekatkan di 'Wall'nya. Ada yang humorous, ada yang serius dan ada pula yang tidak koheren dengan nama 'Page'. Aku pun ndakfaham.. 
Beberapa bulan lepas tu, aku kunjungi semula 'Page' tu. And there was a guy whom agreed to debate peacefully with me. Several comments later, he got.. you know.. astray??
Aku tidak memperolokkannya, so jangan mau pandai-pandai suruh aku jaga adab. Aku tau batas. Seingatku, soalan yang kutujukan bukanlah susah sangat. Aku cuma meminta kepastian adakah Muslim boleh meninggalkan komen di situ. So, here are my screen captures as I debated with him:

 As you all can see, I was asking him about freedom of speech. He was like Majin Buu.. getting furious all of a sudden.

 He did not even try to answer my question (or should I say, permission).He was just spitting out bigotry. Adedeeh..

Akupun panas jugak, tapi buat camna.. carry on jakla.. terus-terusan dia menghina Allah dan Islam. Tapi berkat pedoman yang ditunjukkan Nabi Muhammad SAW ketika berdakwah dengan kaum Thaif, aku persevere. Lama jugaklah pertarungan "freedom of speech" kami.

Orang Barat memang pelik. Bila sesuatu perkara itu mampu memenangkan mereka, terus jerit, "Ini hak kemanusiaan!!" Tapi bila perkara tadi sudah lapuk, malah mampu meruntuhkan mereka sendiri, terus dorang jerit jugak, "Ini benih terorisme !!" Akupun pelik beno..

Hipokrit. Itulah perkataan ter'best' yang mampu aku ungkapkan untuk describe golongan macam ni.
Lepas tukan (sambung cerita..) aku screencapture satu komen yang aku kira agak menarik untuk direnung:

He quit first, but I was the first to lift my a*se out of there. Silly me (or else kita boleh rejoice some more comments).

He was like a moose-gone-crazy.. I did not have any choice but to get out of there. He refused to answer, what else do I have to do?

Here is another PrintScreen I managed to take: this time with another more-on. Sorry, harsh language ~,~"













Apa yang aku dapat:

  1. If there is anything that can benefit them, they will strive for it like crazy.
  2. If there is anything that can scratch them, they will die to fight against it. Atau jadi deluded.
  3. If there is a way for them to make Islam looks bad, they will try to have it--walaupun terpaksa "mengorbankan diri". Yang lucunya kalau sudah terkorban, terus seluruh dunia puji "hero kebebasan". Fa*c*s kucing betul.
  4. Kalau ada cara bagi dorang untuk melampiaskan marah dan benci--terus dorang turn automatic gun, tembak Islam dengan fitnah atas dasar "freedom of speech". Tapi bila kita balas dengan permintaan lembut, terus melatah: "Eh, ni saki-baki Al Qaeda!"

Several months after, aku debat lagi pasal kezaliman tatasusila peradaban Barat dalam melayani wanita. Mereka semua pakat block dan report. Sampai sekarang, aku diblok dari page itu. 'Sedih'.

Apapun, selamat berdakwah, dan teruskan amal ibadah!

No comments:

Post a Comment

Ohana :)