Monday, May 2, 2011

Melawan Diri

Salaam/Regards,

Baiklah.. masa untuk berlaku jujur. "Berhenti menipu, Yassin!". Bentak diri agar takut sikit; agar berani hadapi kenyataan =_=" (kenyataan pun ditakuti, kabus diri.. kabus diri semakin tersingkap).

Serius, aku tidak tahu apa yang menyentap hati untuk menatap wajahnya berulang kali. Sekali-sekala, klik balik 'tab' yang aku tutup tadi. Terus terpampang jelita dan indah. Lakuran yang sangat adedda.. subhanallah.

Melawan diri?? ..pergh, banyak kali kucuba. Tapi semakin kuat dorongan itu, semakin deras darah; cemburu dikurniai dengan keindahan sedemikian. Yalah--aku ni insan biasa; suka pada kejamilan ciptaan. Nak kata 'jatuh' tu, tidaklah, cuma kagum. Sangat kagum.

Adakah kerana faktor genetik? Ataukah pemakanan? Ehmm.. bangsa dia memang cun melecun semua. Di maktab inipun adalah beberapa sampel betapa benarnya hujahku.

Ya Allah, kekalkan aku pada kesyukuran terhadap diriku sendiri. Berilah aku kekuatan untuk tidak cemburu, tidak berasa kekurangan. Dan--Ya Rabb--bantu aku menjauhi sifat riyak dalam berbahasa. Amiin..

*membuka balik 'tab'* Yassin, don't..

2 comments:

Ohana :)