Monday, July 25, 2011

Legasi

Salaam... hari ini mahu kongsi satu lagi obsesi melampau gua (untuk entri ini, guna istilah "gua" untuk "saya" sekejap). Obsesi ini lama sudah terperuk dan memburuk dalam jiwa gua yng jiwang karat *ptuihh!* ini. Obsesi kepada sejarah dan kultur hidup manusia.
Apalagi berkenaan Islam. 
Apalagi kalau ada gambar hebat. Gua tak boleh blah arh bila nampak gambar ini.. terus gua rindu sama tamadun Islam dulu (bab-bab rindu; gua paling tahi. Lemah sangat mahu lawan ke-lembut-an). Apapun, gua mahu kongsi gambar saja, hari ini. Segala gambar diambil dari:
Perhatikan dan selamilah betapa perjuangan Islam masih jauh daripada garisan penamat. Jihaad Islami untuk mengembangkan sayap rahmatNya masih terlalu kecil dari kita. Ayuh, teruskan perjuangan memperluas lagi, dan berkongsi; kasih sayang Allah SWT! 
Dan sila hormati gua punya blog. Jangan suka-suka cilok! HAHAHAHA. Gurau. Ambil sajalah gambar apapun *semua gambar di sinipun hasil pen-cilok-an gua yang berhati jin busut ini*. Ambil saja seadanya. :)
Agungnya kita (ummat Islam) dahulu. Semoga Allah SWT memberikan kita kesempatan untuk menjadi saksi kebangkitan Islam dan menjadi syuhada letusan baru era legasi Mehmed Fateh. Amiin..

No comments:

Post a Comment

Ohana :)