Saturday, January 22, 2011

The Other Side of Me

Aku dulu punya seorang kawan. Perempuan. And to be honest, aku pernah jatuh cinta dengan dia (dalam tiga bulanlah..). Meskipun dia telah dipunyai orang, namun pada ketika itu aku sentiasa cuba menunjukkan perasaanku dekat dia. Tapi ndak main kata-katalah. Cuma lirikan dan senyuman, entah dia sedar atau tidak.

Sekarang ini, bohonglah kalau aku kata aku tidak lagi menyimpan perasaan dekat dia. Ada lagi sedikit sisa kenangan yang sukar aku lupakan. Sekarang dengar dia sudah break . Ntahlah..

Aku first kenal dia sewaktu berada di tingkatan empat. Tapi masa tu, belum berapa kenallah. Setelah meningkat ke usia 17 tahun; seorang rakan baikku memperkenalkan aku dengannya. Jujur: mula-mula, kenal biasa-biasa saja. tetapi semakin lama aku semakin tertarik dengannya.

Dia selalu datang kepadaku time ada masalah. Ada satu hari tu, siap menangis-nangis lagi. terkejut sokmo aku. ndaktaulah pasal apa, kekasih kot. Nampak sudah peluang masa tu, apabila boyfriend dia datang. Kacau daun..

Terusku menarik semula kerusi ke tempat dudukku. Malu; meskipun dia tidak tahu bahawa aku punya perasaan ke dia.. tapi..

Ahh! Peduli semua itu!

Sekarang perlu teruskan hidup. Keep the move on, Yassin. Kini aku mulai berjinak dalam hal-hal islah dan dakwah, dengan harapan untuk melupakan dia (of course tujuan utama untuk mendapat redha Allah, ini tujuan sampingan saja ).InsyaAllah, akan menuju jaya.

[P/S: Sudah mulai dapat menerima bahawa dia bukan untukku]

No comments:

Post a Comment

Ohana :)