Sunday, February 6, 2011

Dia yang KuRindu~

Salam. .

Uhm.. sesak. Sesak betul dadaku. Kebelakangan ini, banyak betul masalah dan dilema menghempapku. Pasal kawan, pasal stres homework.. ..time-time beginilah aku membayangkan jika aku ada 'si dia'. Mengimpikan agar dia ada di sisi, memujukku untuk terus kuat..


Hmm..kalau dulu, akulah jadi bahu tempat dia menangis, jadi kawan dan sekadar.. biarlah dia lupakan cerita jelik ni .^_~. . 
Jumpa ja dia, terus kelu, macam apa jak. Yalah, aku mana biasa face-to-face dengan bidadari.. hmm..
Baru ja tadi 'Like' satu kata-kata di Facebook


"The feeling when you fall for someone, and she/he never realized 
how much you would sacrifice to get her/him"


Asal aku ada masalah, kututup mata. Lepas wajah ibu ayah dan keluarga, mesti mukanya yang terpapar dalam kepala otakku. Dah macam penyakit. Aduh Ya Allah.. bantu hambaMu dari melakukan kemungkaran.


Kadangkala aku rasa betul-betul mau menangis.. sungguh aku ndak dapat melawan fitrahku. Aku tau, banyak hati yang aku lukakan di luar sana (especially kawan-kawan Facebook). Sebab kalau di Facebook, aku paling anti-couple dan anti-romance.. tapi you guys juga perlu consider yang aku ni manusia berfitrah.


Ndapala, aku ada Kekasih Sejati di atas. Dialah yang paling kuSayangi, paling kuRindu..meski kadang-kadang aku lalaikan Dia, lupakan kewajibanku terhadapNya, meninggalkan hakNya dan pada suatu ketika menuduhNya bersalah, Dia ndak pernah lupa memberiku udara untuk bernafas, rezeki dan memberiku sehari lagi untukku bersiap-siap 'dating' denganNya..


Ya Tuhan, jiwa ini merindukanMu.. maafkan aku kerana sering membelakangiMu, Ya Karim. Engkaulah kekasih abadiku, Engkau..Aku ndak tahan sudah..betul-betul rindukan Engkau.. tunjukkan aku jalan kepadaMu


Sometimes aku envy dengan orang-orang  Palestina. Senang-senang je dorang dapat syurga dengan sebiji kerikil. Sedang aku..belum tentu mati dalam iman di negara ni. Aku just..too paranoia untuk mati dalam keadaan mungkar. Bila sudah begitu, mesti sukar jalan mau jumpa Kekasihku.. 


Tuhan, in everything I do, I know you are here. Bimbing aku, Tuhan. Jangan Engkau sesatkan aku.. aku rindukanMu. Dan Engkau lebih tahu akan hal itu.


OKlah.. sampai sini jalah untuk kali ini. Apapun, husnul zhonbirRabb. :)

"In love.. there is one aspect which applies when 
the one you love does not realize that you love him/her
.... 
It's HOPE"

2 comments:

  1. really like this entry!!!mmbuatkan ak terfikir tentang ibadat ak kpd Allah..

    ReplyDelete

Ohana :)