Thursday, March 17, 2011

Sedikit Refleksi

Salam..

Semenjak dua menjak ni.. blogku sudah semacam berubah arah. Macam melencong jadinya. 'Tazkirah sket' sudah lesap entah ke mana. Jap arr.. lepas siap assignments semua, baru tulis balik 'tazkirah sket' tu (banyak aku mau kongsi sebenarnya).

Frankly--kalau kita rajin tengok sekeliling--kita akan dapat saksikan banyak peristiwa yang mampu dijadikan bahan 'tazkirah sket' kita sendiri. Tidak perlu ada penunjuk, cuma perlu kejujuran dari diri kita sendiri. Penilaian absolut.

Aku menuliskan semua 'tazkirah sket' atas alasan dakwah dan islah. Pada mulanya aku bertujuan untuk gunakan blog seratus-peratus untuk tujuan dakwah. Tapi sebagai manusia, keperluan dan minat untuk menyelami mubah teknologi beserta sifat manusia yang memacunya tidak dapat aku tolak. Berazam untuk menjadi diri sendiri, aku sedikit demi sedikit menuliskan entri selain religius.

Nah, jadi begitulah ceritanya. Good heaven, aku akan pertingkatkan lagi produktiviti blog ini. Aku tidak kisah dengan suara-suara di luar sana yang menyatakan aku sebagai daie' hangat-hangat tahi ayam. Aku cuba adapt fitrah manusiaku dengan kewajiban. Tidak salah, kukira..

No comments:

Post a Comment

Ohana :)