Thursday, May 19, 2011

Perlu Beranjak :\


Duduk. Ligat berputar fikiran:- "Apakah perlu?"

Bukan sekali dua kali saya menghadapi perkara sebegini; sudah beribu. Kepala ini sudah tidak dapat ingat, bila kali pertama keWARASan dipedangi keINGINan. Berpatah kepada sifar bukanlah jalan yang bijak, kerana sudah seperempat usia saya (kalau umur sampai 80 tahun, inshaAllah) saya korbankan untuk percaya. Percaya bahawa tahun-tahun yang sudah bukan suatu kesia-siaan.

Mungkin tidak waras pula jika memandang kepada masa lampau; yalah, dengan segala silap dan salah menyaluti pengalaman, saya bukannya buta untuk tidak mempertimbangkan itu. 

*berfikir sekejap*

Bagaimana, oh bagaimana untuk memilih.. yang dipilih bukan perkara kecil-kecil, ini mempengaruhi masa depan. Mungkin perlu rujuk kawan-kawan juga akhirnya (hey, waidemmin..it!). Apapun caranya, persoalan ini harus dijawab;


"Patutkah aku mematangkan diri? :\". Lebih kepada retorik berbanding semantik. Ahh, huraikan sendiri!

5 comments:

  1. "Patutkah aku mematangkan diri? :\"
    serius ka itu soalan ko? what's this about? kalau nda dpt bgtau pun, ckp secara general ja la..

    ReplyDelete
  2. Ya.. I dunno. Terlalu keliru untuk memilih diri sebenar *sekarang dalam 'mood' riang sebab lagu ini*

    Entahlah... saya mau jadi itu, then mau jadi ini jugak. Sedangkan benda itu bertentangan..

    ReplyDelete
  3. Memilih diri sebenar? Gahaha.. Apa yg perlu dipilih sebenarnya? Jan tamak, 1 at a tym.. Tapi kalau ko yakin dapat jadi both, then go ahead.. eit.. bertentangan? Uhh, x faham situasi.. x dpt bg cdgn spisifik.. Tapi, kalau x dpt ckp, ndapala, ko cerita la dgn mana2 kwn lelaki yg ko kira matang.. :)

    ReplyDelete

Ohana :)