Friday, July 29, 2011

??? :(

Salaam...

Hubungan semakin renggang. Saya ada seorang kawan, dan semakin hari semakin renggang rasanya persahabatan kami. *Politik!?* Saya rasa tidaklah. Dia sudah matang untuk tidak tertipu dengan perkara seremeh politik (dan ini bukan pasal Zudien, Si Gurujiwang itu. Kami sudah berbaik.. OK!) *Rihlah!?* Entahlah, semakin jarang lawat beliau, sebab itu kot. HAHAHA, tidak sangka pernah jadi kawan dia.

Wehh~

Perubahan demi perubahan; dan saya termasuk dalam revolusi itu. Sudah pilih imej begini (ingat dalam entri jauuuuh sebelum ini: mahu kekal atau berubah. Saya pilih berubah, maka berubahlah saya.) *Yassin, kena teruskanlah* yang penting kita tahu melabel diri-sendiri, kan? Tidak boleh/guna berterusan sedih begini. HAHAHA... hidup mesti ceria, jauh dari duka. YEAH!! :D
...
...
...
...
...
...
...
...

(menelan keperitan).

Sakit, wehh. Sangat sakit.
Maaf, si cicak chumil. Terpaksa guna kau untuk menggambarkan saya ketika ini. .n_n.

11 comments:

  1. HAHAHA. Kita sudah berdamaikan, Dien?

    ReplyDelete
  2. Saya ndak rasa itu membantu. Pernah melawat, dan rasa sangat kekok. Ndak selesa sebab caranya bergaul sudah berubah (kaa, saya yang terlalu drastik perubahannya??)

    ReplyDelete
  3. Gahh.. I know man.. Kalau macam tuh, ko kena buat step 2, (selalu bagi pandangan dari sudut sendiri n pengalaman sendiri ja oh) Kalau berguna, aplikasi, kalau x, abaikan ja la.. Ko kena terus terang dengan dia pasal isu yang buat hubungan kamu dua kekok. Tanya dia, FACE TO FACE, apa yang dia rasa. Pastikan masa tuh tiada gangguan, Serius, sy x tau la bg lelaki, tapi sy banyak kali juga berhadapan masalah mcm neh dengan kawan2 sy, majoriti pulih seperti sedia kala.. Tapi bergantung juga la dengan penerimaan ko n orang tu, ko kena bersedia dengar apa yg dia mo cakap, kalau dia x cukup open untuk cakap pasal nih, ehm, I dunno la. Tapi, selalunya kalau kamu pernah rapat, dia akan berterus terang bh, lagipun guy kan.. Sebelum ko buat, ko kena pastikan emosi dia tym 2 stabil, kalau ko rasa timing cam perfect ja, bh.. terusla..

    ***Make sure dia lagi open dari ko, ehm, ko pun segan berbincang perkara yang kekok secara terbuka. (Sy pun segan, tapi x layan segan tuh, coz kawan kan? Kalau ko betul2 hargai, lupakan perasaan segan tuh, lupakan kemungkinan negatif, yang penting ko cuba pulihkan hubungan tuh..)

    Panjang gila komen.

    ReplyDelete
  4. GAHH..

    Susahnya. Serius, rasa macam bukan kawan sudah.

    ReplyDelete
  5. Berapa lama sudah kmu biar benda neh berlanjutan? Mesti agak lama suda.. "Rasa MACAM bukan kawan suda" ertinya masih ada la 2 skit2.. Jangan tangguh sampai kamu x kisah lagi dgn keadaan mcm tuh.. SERIUS. Sy cakap sebab sy faham, bukan faham2 begitu, pernah lalui sendiri. Yg bkin susah tuh sebab ko telampau fkir bh.. *atau ego? -ni yg payah mau ckp neh (tapi x tau la beza benda nih btween girls n boys)

    P/S: berabisan memujuk bh..

    ReplyDelete
  6. nadiah.ak tau kau banyak terasa hati dengan aku..kan aku suda cakap..ak jahat..hhu

    ReplyDelete
  7. Nadiah: Thanks for your lengthy comment. Here's my rebuttal.

    WE HAVE SECRETLY AND INDIRECTLY MADE PEACE BETWEEN EACH OTHER. OUR FRIENDSHIP HAS BEEN RECOVERED. :D

    Farah: WAAHAA--engkau perasan ebih ja tu.. semua orang sayang dan suka sama dia, tiba-tiba pula dia kata, "Semua orang benci sama aku".

    ReplyDelete
  8. Good to know :)

    And yesss, agree wif Yassin!!!

    ReplyDelete

Ohana :)