Tuesday, July 12, 2011

Alhamdulillahil ladzi..

Salaam....semalam saya berdiskusi dengan beberapa orang sahabat. Natijahnya sangat memberangsangkan, apabila kami berjaya mencapai konsensus perbincangan yang amat menarik untuk dihuraikan (dalam pos lain, inshaAllah). Antaranya ialah kami telah bersepakat untuk mengimplementasikan manhaj Islam dan Nabi Muhammad SAW dalam kehidupan harian, tidak kira betapa perit ia untuk dibuat. Selain itu, kami juga telah mencapai persetujuan untuk sentiasa bersatu di bawah panji Islam, tanpa mengira perbezaan kefahaman dalam Islam. Persahabatan juga menjadi prioriti yang kami usahakan. InshaAllah, politik ini tidak akan menjejaskan perhubungan kami. Amiin.

Cumanya, saya agak gugup apabila membaca satu komen dari seorang sahabat, yang saya tidak pernah sangka akan berkata sedemikian. Jika anda membacai ini, saudaraku; sila berikan penjelasan atau perbetulan. Ini bukan hal furu', ini perihal akidah. Dia menulis;
| "Hanya Nik Aziz boleh pengaruhi saya.."
Wallahua'lam fissawab. Saya tidak ingin memandang dari sudut prejudisme, biar dia buat penjelasan. Berdosa berprasangka buruk, bukan? InshaAllah, akhi. Sila berikan rektifikasi berkenaan pernyataan anda.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment

Ohana :)